Agenci nieruchomości nie mają czasu na nudę i monotonię.
Ilość obowiązków sprawia, że doba mogłaby mieć dla nich trochę więcej, niż 24 godziny.
Dlatego tak ważna jest samodyscyplina, multitasking, optymalizacja swojej pracy, działanie pod presją czasu i dużo odporności na stres. Biorąc pod uwagę ogrom czynności, które muszą wykonać w trakcie pracy, często nie starcza im czasu na prozaiczne obowiązki, zwykle odkładane „na potem”.

Obowiązki agenta nieruchomości:
- wyszukiwanie, tworzenie oraz prezentacja ofert sprzedaży lub wynajmu nieruchomości,
- prezentacje nieruchomości przed klientami,
- budowanie bazy klientów i utrzymywanie trwałych relacji biznesowych,
- przygotowywanie transakcji i ich warunków,
- analizę rynku nieruchomości i konkurencji,
- czynny kontakt i doradzanie klientom.
Jak zostać dobrym agentem nieruchomości?
Nie jest to wcale takie proste. Agenci nieruchomości muszą umieć dosłownie… wszystko, a szereg cech charakteru lub umiejętności mogą mieć tutaj kolosalne znaczenie.
Najważniejszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć, jest to, że praca agenta nieruchomości to niemalże nieustanny kontakt z ludźmi – klientami, prawnikami, urzędnikami, notariuszami. Potrzebny jest tutaj dynamiczny, ekstrawertyczny charakter z wysoko rozwiniętymi zdolnościami interpersonalnymi.
Nie jest to również praca dla osób ze słomianym zapałem. Agenci często pracują na pełen etat, a nawet jeszcze więcej. Bardzo często nikt nie dyktuje tego, co mają robić, więc samodyscyplina determinuje ich sukces w tej branży.

To nie tajemnica, że będąc pośrednikiem nieruchomości musisz wiedzieć… wszystko.
Elementy prawa, nowinki marketingowe, techniki negocjacyjne, rynek nieruchomości oraz wiedza z zakresu wystroju wnętrz, czy home stagingu – to tylko część z tego, co naprawdę DOBRZE jest znać.
Do tego dochodzą umiejętności „miękkie”, takie jak pewność siebie, dobra organizacja czasu czy empatia.
Na początek weźmy na warsztat właśnie te. Może to być na przykład:
- Indywidualne podejście do klienta
- Umiejętności interpersonalne i kultura osobista
- Znakomita organizacja czasu
Klienci chcą czuć, że mogą na Tobie polegać i postrzegać Cię jako specjalistę w swoim fachu. Pamiętaj, że jeśli będziesz traktował klienta z szacunkiem - ten szacunek do Ciebie wróci. Na przykład w postaci polecenia lub nowych klientów. Dodatkowym atutem będzie również znajomość technik perswazji oraz psychologii.
Znakomita organizacja czasu pomoże nie tylko Tobie, agentowi, ale również Twoim klientom. Znajdziesz mnóstwo narzędzi, czy analogowych, czy też digitalowych, które pomogą Ci zaplanować, usprawnić i skrócić czas Twojej pracy.

Co cenią w Tobie klienci?
- Fachowa wiedza
- Wiedza o rynku lokalnym
- Specjalizacja w określonym typie nieruchomości
Lepiej być mistrzem w jednej dziedzinie, niż być dobrym w kilku.
Przydaje się to zwłaszcza przy rozwijaniu marki własnej. Jeśli jesteś specjalistą od sprzedaży zabytkowych mieszkań w kamienicach czy eleganckich kawalerek dla studentów w Warszawie - jesteś postrzegany już nie tylko jako „dobry”, ale „najlepszy” w swojej niszy. A przecież warto być najlepszym, prawda?
Klienci cenią sobie również dodatkowe umiejętności, takie jak:
- Umiejętności fotograficzne
- Wiedza z zakresu marketingu, social media i copywritingu
- Znajomość terminów takich jak home staging czy due dilligence
- Umiejętność obsługi programów przyspieszających Twoją pracę (np. Brokz)
Trzeba mieć również na uwadze to, że rynek nieruchomości jest bardzo płynny. Jeśli chcesz być dobrym agentem, czy z licencją, czy bez, powinieneś nieustannie dokształcać się z branży nieruchomości oraz poszerzać wiedzę w obszarach wokół niej, żeby ciągle być „na fali”.