Wiele osób decyduje się na kupno własnej nieruchomości, a następnie wynajmowanie go na własną rękę.
Rynek nieruchomości przeżywa obecnie bardzo duży rozkwit, dlatego jest to idealny sposób na dodatkowy zarobek, ale… nie zawsze ma się na to czas.
Sprzedaż czy wynajem mieszkania to proces dość absorbujący, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnego agenta nieruchomości, który ten proces zna od podszewki.
W tym artykule dowiesz się:
- Jaki to jest Klient SPRZEDAJĄCY?
- Jak pracować z Klientem sprzedającym?
- Czy każdy agent nadaje się do pracy z Klientem sprzedającym?
- Jak Brokz może pomóc Ci w pracy z Klientem sprzedającym?

Jaki to jest Klient sprzedający?
Aby dobrze zrozumieć naturę Klienta sprzedającego, musimy również przypomnieć sobie, jak ważną rolę w procesie sprzedażowym odgrywa druga strona, czyli Klient kupujący.
Podczas gdy Klienci kupujący z niecierpliwością czekają na swoje nowe lokum, w którym otworzą nowy rozdział życia, sprzedaż mieszkania czy domu to zwykle zamknięcie starych spraw, z którymi sprzedający nie chcą mieć już żadnych powiązań. Niechciana nieruchomość sprzedającego może okazać się marzeniem kupujących, w które wkładają zarówno serce, jak i (w wielu przypadkach) wszystkie oszczędności swojego życia.
Już na początku procesu sprzedażowego, Klienci sprzedający szybko tracą nadzieję na szybką sprzedaż nieruchomości. Dzieje się tak dlatego, że zauważają, jak dużo czasu trzeba poświęcić na kontakt z potencjalnymi kupującymi oraz ewentualne negocjacje z nimi. A przecież bardzo szybko chcą się pozbyć nieruchomości, zerwać z przeszłością i iść dalej. Działając na własną rękę, ich ogłoszenie staje się kroplą w morzu konkurencji pośród innych ofert.
I tutaj do akcji wkraczasz Ty.

Jak pracować z Klientem sprzedającym?
Istnieje kilka istotnych kwestii, o których musisz pamiętać przy pracy z Klientem sprzedającym, aby szybko i efektywnie przeprowadzić go przez proces sprzedażowy i sfinalizować transakcję.
Badanie potrzeb Klienta
Jeden z najważniejszych etapów (o ile nie najważniejszy!), który ukierunkowuje dalsze na działania. Zabierz swojego Klienta na dobrą kawę do Twojego biura lub umów się z nim już na sprzedawanej nieruchomości. W przyjaznej atmosferze szczerze porozmawiajcie o jego oczekiwaniach i wymaganiach. Klient na pewno doceni Twoje starania, a Tobie pozwoli to dobrze zrozumieć cel sprzedaży, wyzwania i przeszkody w tym procesie oraz wspólny cel, do którego dążycie. Na tej podstawie utworzysz odpowiednią strategię sprzedaży w zgodzie z potrzebami Klienta i oszczędzisz mnóstwo czasu.
Analiza nieruchomości
Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowe auto. Przeglądając znane serwisy ogłoszeniowe, zwracasz uwagę na najważniejsze rzeczy, takie jak: przebieg, kolor lakieru, elektronikę, czy w końcu cenę. Porównujesz swój wymarzony model z ogłoszeniami na różnych portalach, aż w końcu trafiasz na ten jeden, idealny egzemplarz.
Wbrew pozorom, nieruchomość to również produkt, który należy ocenić pod odpowiednim kątem (m.in. jego potencjał sprzedażowy, wyróżniki, wady, zalety, mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia sprzedaży).
Dlatego tak ważne jest dokładne prześwietlenie nieruchomości na sprzedaż. Warto sprawdzić również rynek i konkurencję, aby wiedzieć, czym możesz się wyróżnić, jak ułożyć strategię i działać efektywnie. Na tym etapie bardzo często możesz zaproponować Klientowi wnioski i zasugerować nowe rozwiązania, na przykład odnośnie ceny nieruchomości.

Wiele kanałów dotarcia
Kiedy myślisz o kanałach dotarcia ze swoją ofertą sprzedaży, na pewno na pierwszy ogień idą portale ogłoszeniowe. Reszta to Twoja słodka tajemnica lub skuteczne know-how. Pamiętaj jednak o brandingu swojej oferty, która wyróżni ją na tle konkurencji!
- Baner na nieruchomości
Trochę oldshool’owe rozwiązanie, ponieważ większość czasu spędzamy online. Natomiast wciąż może się przydać! Oznacz nieruchomość, umieść informację o sprzedaży w oknach, zwieś baner z balkonu lub postaw znak przed płotem.
- Reklama w Social Media
Google, Facebook, Instagram, czy nawet TikTok to potężne źródła informacji. Łączy się z tym również umiejętny content marketing i znajomość promowania treści w Internecie. Załóż własny fanpage/grupę lub stronę, gdzie regularnie będziesz zamieszczać wpisy. Zaangażowana społeczność w social media potrafi zdziałać cuda i popchnąć informację dalej, o krok przed Twoją konkurencję.
- Współpraca z innymi agentami nieruchomości
Co dwie głowy, to nie jedna. Najlepsza opcja to współpraca z agentem nieruchomości, który reprezentuje swoich Klientów i współpracuje z innymi agentami nieruchomości. W ten sposób poszerzasz swoją sieć kontaktów i pozyskujesz własnych Klientów znacznie szybciej.
Monitoring i optymalizacja działań
Klienci bardzo cenią sobie transparentność i zaangażowanie. Lubią wiedzieć, co w trawie piszczy, zwłaszcza jeśli mają w tym jakiś interes. Staraj się analizować proces sprzedaży oraz przekazywać Klientom niezbędne informacje o tym, co dzieje się z ich nieruchomością. Oprócz korzyści dla Klienta i spokoju ducha, dzięki śledzeniu zmian możesz szybko zareagować na potencjalne problemy i optymalizować koszty całego procesu.
Bezpieczeństwo transakcji i jakość sprzedaży
Jedna z najważniejszych kwestii współpracy z Klientem sprzedającym. Dlatego Twoja wiedza i doświadczenie są nieocenione w procesie sprzedażowym, choćby ze względu na oszczędność czasu.

Czy każdy agent nadaje się do pracy z Klientem sprzedającym?
Ta kwestia zależy tylko od Ciebie.
Dlaczego?
Ponieważ Klienci bardzo często będą chcieli Cię sprawdzić. Musisz więc być przygotowany na wszystkie pytania.
Poznaj rynek oraz konkurencję
Posiadając taką wiedzę, jesteś w stanie zaproponować Klientowi nowe, lepsze rozwiązania. Możesz również zwiększyć szansę na zainteresowanie ofertą i zwiększyć liczbę potencjalnych nabywców. Dodatkowo możesz być pomocny przy ustalaniu ceny nieruchomości i ewentualnych negocjacjach, które pomogą sfinalizować proces sprzedaży tak, aby był opłacalny dla obu stron.
Kontakt z Klientami
W Twojej pracy jest to jeden z najważniejszych elementów. Kontaktujesz się z zainteresowanymi kupnem nieruchomości, odpowiadasz na maile oraz telefony. Możesz pomóc swoim Klientom sprzedającym w załatwianiu niezbędnych formalności i opracowania dokumentów. Dzięki temu zyskuje więcej czasu na załatwianie innych, ważniejszych spraw, od których Ty go odciążasz.
Dodatkowe atuty
W Twojej pracy sieć kontaktów jest na wagę złota. Nie chodzi jednak tylko o sieć Klientów, ale również kontaktów, które usprawnią marketing nieruchomości, którą sprzedajesz. Znasz ekspertów od home stagingu? Świetnie. Nawiązujesz współpracę z copywriterami i marketingowcami? Jeszcze lepiej. Masz kontakt do prawnika, inspektora budowlanego i eksperta od kredytów? Marzenie! Znacznie pomoże to w promocji Twoich ofert i osiąganiu celów biznesowych, zarówno Twoich, jak i Twoich Klientów.

Jak Brokz może pomóc Ci w pracy z Klientem sprzedającym?
Wielka konkurencja i zbyt mało ofert na wyłączność.
Wyzwania, którym musisz sprostać na swój własny sposób, uwzględniając wszystkie za i przeciw.
Wywiad z Klientem, rozpoznanie potrzeb, analiza nieruchomości, wyszukiwanie i tworzenie ofert, stworzenie historii, ustalenie strategii marketingowej, prezentacje, negocjacje i transakcje…
To jest naprawdę ogrom pracy, którą wykonujesz jako pośrednik nieruchomości.
Dzięki Brokz ekspresowo prześwietlasz rynek i sprzedajesz szybciej i więcej.
Przygotowujesz profesjonalną ofertę, która idealnie wpasowuje się w potrzeby i oczekiwania Klientów. Przeszukujesz wszystkie portale ogłoszeniowe i modyfikujesz ją według uznania.
Biorąc pod uwagę informacje zawarte w tym artykule i możliwości platformy Brokz, znacznie przybliżysz się do osiągnięcia sukcesu. Co jednak ważniejsze – zyskasz pewność co do swojej skuteczności, którą docenią również Twoi Klienci.
Platforma Brokz to idealna baza pod Twoją pracę.
Zyskaj solidną pozycję na rynku nieruchomości i analizuj konkurencję, aby zawsze być o krok przed nią. Ofertuj profesjonalnie i finalizuj transakcje znacznie szybciej.
Brokz pozwoli Ci na analizę, zaangażowanie i usystematyzowanie działań, które z kolei przełożą się na redukcję kosztów i – przede wszystkim – czasu.